O Burning Shores se mluví jako o jednom z nejlepších DLC za poslední dekádu. Popravdě se mi zdají tato slova v ledačems nadnesená. Hlavně proto, že tu cítím opravdu hodně nevytěženého potenciálu. Příběh nás zavádí do Města Andělů, které je rozděleno na několik menších ostrovů v důsledku sopečné činnosti a celá story funguje mnohem více jako epilog k celému vyprávění, než jako dodatečný lehce nastavovaný obsah, tak jak to bylo u „Frozen Wilds“ v první díle ságy nazvaném Horizon Zero Dawn.
Hra představuje nového Zenitha, který se nevyskytoval v hlavní hře, protože se od hlavní skupiny z jistých důvodů odpojil. Díky tomu, že hlavním enemákem je jen jeden člověk, je mnohem jednodušší více prokreslit jeho osobnost a motivace, a to se hře podařilo fantasticky. Současně tu mnohem více prokresluje i fungování kmene Quenů, kteří v oblasti Los Angeles uvíznuli. I tady jdeme mnohem hlouběji než v minulosti. Quenové jsou mnohem vyspělejší, mají organizovanější infrastrukturu i jakési úřady, dohlížející na nastavená pravidla žití.
Právě z tohoto kmene získává hlavní hrdinka Aloy parťačku pro své dobrodružství, kterou je válečnice Seika. Dobrý nápad, nicméně z mého pohledu nedotažený. Seika sem tam pomůže v nějakém boji, ale jinak kooperace s ní není výrazněji využita. Ano, je to člověk, se kterým často „máte dialogy“ a budujete nějaký vztah, ale vše se odehrává tak nějak povrchně. Místy Seika vyloženě vadí, když se při stealth misích chová trochu „hloupě“. Naštěstí je pro nepřítele neviditelná a hra toto její chování nijak netrestá, což je tedy také něco, co snižuje výsledný umělecký dojem.
V čem je hra fascinující, je opět grafika. Ačkoliv se na vývojáře snesla vlna hejtu kvůli tomu, že DLC nepodporuje starší generaci konzolí, celkem chápu vysvětlení situace, které bylo o tom, že nechtěli dělat kompromis v tom, jak hra bude na starších konzolích vypadat. Los Angeles vypadá opravdu úchvatně. Jak jeho nadzemní část, která je mnohem více o zbytku města a s tím souvisejícím lezení po troskách věžáků, tak i jeho potopená část. Tvůrci do mapy propsali také mnohem více kultovních míst. Nechybí samozřejmě nápis Hollywood, ale dostanete se i na trosky letiště, Čínské divadlo, Griffith Observatory, 7th Street Bridge, část Downtownu, případně Beverly Hills Gateway, které je celé pod vodou. To se stalo tak, že oblast zasáhla tektonická činnost, která je stále aktivní, a celé město je roztrháno na menší ostrůvky. Hra je mnohem detailnější po všech stránkách, například i pod vodou, kde si mnohem více budete všímat hejn malých ryb a bohatosti podvodní fauny. Opomenuty nebyly ani obličejové animace, které patří k tomu nejlepšímu, co lze v hrách dneška vidět.
Zkrátka nepřišel ani bestiář, který se rozrostl o několik málo kousků, ze kterých vyčnívá hlavně „Beligut“. Nové monstrum podobné žábě, které bude i pro naskillené hráče oříškem díky své pohyblivosti, kyselinovým útokům a možnosti rodit malé otravné poletuchy. Konečně se tu máme možnost dostat i k jedné zenithské zbrani, která je v mnohých ohledech soubojovým gamechangerem, pokud se ji naučíte ovládat, a přiroste vám k srdci.
Proč tedy považuji hru za ne zcela nevytěženou? Trochu mi chybí důvody všechny ty krásy odhalovat. Je tu jen pár vedlejšáků, které vás zdaleka nenutí k tomu projít všechna zajímavá místa hry. Jako bonus dostanete nějaké nové a velmi zajímavé schopnosti, ale vlastně nemáte úplně možnost je využít. Získáte nový dopravní prostředek – ptakoještěra, který se dokáže pohybovat i pod vodou, ale jeho schopnosti vlastně krom jednoho úkolu vůbec nepotřebujete. To samé lze říci i o tom, že je možné používat loď, ale … k čemu? Hra představuje celou řádku nových schopností, nápadů a mechanik, … Nakonec ale k využití nově nabitých schopností nemáte vlastně příležitost. Příliš rychle vás dovede k naprosto epickému boss fightu, který je za mě mnohem velkolepější, než ten v hlavní hře, ale pokud nejste opravdu notoričtí vyzobávači otazníků, tak už tu není moc co dělat. Můžete sice hledat novou surovinu „sírotřpyt“, za kterou si kupujete nové legendární předměty, ale ty pak nemáte kde a jak využít. A to je trochu škoda.